خدمات اتومبیل اورجینال

خدمات خودرو و اطلاعات فنی خودرو

خدمات اتومبیل اورجینال

خدمات خودرو و اطلاعات فنی خودرو

فناوری های نوین در خودروهای جدید

دو شرکت هندی که mini box و Via نام دارند، موفق به طراحی و تولید کامپیوتری شده اند که قرار است به زودی در اتومبیل های شورولت نصب شود و تحولات عظیمی در سیستم رانندگی و همچنین فناوری خودروسازان ایجاد کند.


این سیستم کوچک و پیشرفته، Voom PC نام دارد و در قسمت مخصوص ضبط صوت خودرو جای می گیرد. این کامپیوتر به رغم شرایط ویژه رانندگی خودروها که موجب حرکت های دائمی و تکان های اتومبیل می شود، می تواند خدمات و امکانات مهم و جالبی را به سرنشینان ارائه دهد.
این کامپیوترها به سیستمی مجهز شده اند که از آسیب به سیستم باتری خودرو جلوگیری کرده و اصلا از برق خودرو استفاده نمی کنند به این ترتیب هیچ مشکلی برای سیستم برق رسانی خودرو ایجاد نمی شود.
پردازنده این کامپیوتر بین 20 تا 30 وات انرژی مصرف می کند که از مقدار انرژی مصرفی چراغ های اتومبیل هم کمتر است و می تواند در سفرهای طولانی، تمام مدت شبانه روز برای سرنشینان فعال باشد.
این سیستم در واقع ابزاری مناسب برای سیستم مسیریاب GPS، سیستم های برقراری ارتباطات مجازی، تکنولوژی استفاده از اینترنت در خودرو و فعالیت های چند رسانه تفریحی محسوب می شود.
شرکت خودروسازی شورولت قرار است نخستین بار از این سیستم در اتومبیل های پلیس، اتومبیل های مخصوص آتش نشانی و همچنین خودروهای اورژانس بیمارستان ها استفاده کند و هنوز مشخص نشده چه زمانی و روی چه مدل هایی مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه شرکت های خودروسازی فورد و ولوو هم با این شرکت های هندی برای استفاده از این سیستم مذاکره کرده اند.
یکی از مهمترین ویژگی هایی که این سیستم دارا است، تکنولوژی night vision یا دید در شب است. همان طور که از نامش پیداست، این سامانه مخصوص رانندگی در شب است.
این سیستم به راننده کمک می کند تمام موانع موجود در فضاهای تاریک را به سادگی شناسایی و از بروز هر نوع تصادفی جلوگیری کند.
این سیستم با چراغ های اتومبیل کاملا هماهنگ است و می تواند به طور اتوماتیک، نور آنها را برای تابش در محیط اطراف کاملا هماهنگ کند. به همین دلیل این تکنولوژی مجهز به یک دوربین و سه حسگر مخصوص است و می تواند در فضاهای کاملا تاریک، بارانی و همچنین مه آلود همچون چشمان تیزبین یک راننده عمل کند.
سیستم دیگری که در این کامپیوتر استفاده شده است، «Voice Recognition» نام دارد و به راننده کمک می کند تمام اجزای اتومبیل را به راحتی کنترل کند و به هنگام بروز هر نوع مشکل، در کوتاه ترین زمان، مشکلات به وجود آمده را برطرف نماید. این سیستم امکانات مهم دیگری هم دارد از جمله اینکه می توان از طریق آن به طور صوتی، بخش هایی از خودرو مانند کولر و بخاری و ضبط صوت را کنترل کرد و همچنین سیستم ناوبری اتوماتیک خودرو را هم از طریق صدا، روشن و خاموش کرد.
از دیگر ویژگی های این کامپیوتر می توان به سیستم نرم افزاری دزدگیر آن اشاره کرد که در صورت استفاده از این برنامه، اگر شخصی از خودرو استفاده کند که رمز ورود را نداند، چند دقیقه پس از روشن شدن، به طور خودکار برق خودرو قطع می شود و دیگر قادر به حرکت نیست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد